Καλός ο δρόμος, λείπει ο κόμβος με την Εγνατία



Στο ΕΣΠΑ η σύνδεση Αμφιθέας με Λυκόστομο
Ένα ακόμη μεγάλο οδικό έργο στο λεκανοπέδιο και συνολικά στο νομό Ιωαννίνων παίρνει το δρόμο της υλοποίησης, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που αποτελεί μοναδική πηγή για να γίνουν οι υποδομές που λείπουν.Πρόκειται για τη βελτίωση του δρόμου Αμφιθέα-Λυκόστομο, έργο που κάποια στιγμή μπορεί να αξιοποιηθεί για τη σύνδεση του βορείου τμήματος το νομού με την Εγνατία, εφόσον γίνει κόμβος πριν τη σήραγγα Δρίσκου ή έστω η έξοδος στην άλλη πλευρά της. Παρόλο που η διαδικασία θυμίζει το ...πρώτα το σαμάρι, η Περιφερειακή Αρχή έχοντας και ως νομαρχιακή ασχοληθεί με το έργο και την ωρίμανση των μελετών του, που αποτελούσε πάγιο αίτημα του πρώην δήμου Περάματος, αποφάσισε την ένταξη στο ΠΕΠ Ηπείρου με 12,2 εκ. ευρώ.Ουσιαστικά, με το έργο θα συνδεθούν με καλύτερο δρόμο οι εθνικές οδοί Ιωαννίνων-Τρικάλων και Ιωαννίνων-Κοζάνης και θα υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθεί και για σύνδεση με την Εγνατία.

Δρόμος πλάτους 8 μέτρων και μήκους 10 χιλιομέτρων
Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, υπέγραψε χθες την ένταξη του έργου με τίτλο: «Βελτίωση επαρχιακής οδού 1α από κόμβο Αμφιθέας – Αγ. Μαρίνα – Ε.Ο. Ιωαννίνων - Κοζάνης» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Θεσσαλία – Στερεά Ελλάδα – Ήπειρος» του ΕΣΠΑ.Το έργο, είναι προϋπολογισμού 12.200.000 ευρώ και προβλέπει τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού, μήκους 10,05 χλμ με ενιαίο πλάτος και καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά οριζοντιογραφικά και υψομετρικά, εφαρμόζοντας την διατομή Β2 των Ο.Μ.Ο.Ε. με πλάτος 8μ. Ακόμη διαμορφώνονται τέσσερις κόμβοι: Δύο στην αρχή και στο τέλος, στην επαφή με τις Εθνικές Οδούς που συνδέει, ένας στο ύψος του Στρατοπέδου Κατσιμήτρου που καλύπτει την σύνδεση με το Πέραμα και ο τέταρτος στην Χ.Θ. 5+250 περίπου οπού τέμνεται με τον δρόμο που οδηγεί στο εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» και τη Δ.Κ. Ελεούσας. Η χρονική διάρκεια υλοποίησης της πράξης είναι 39 μήνες.Θυμίζουμε ότι με αυτό έγιναν τρία τα οδικά έργα στο λεκανοπέδιο, μετά την είσοδο της πόλης, την επαρχιακή οδό προς Γραμμενοχώρια, ενώ ετοιμάζεται και η λεωφόρος Νιάρχου.


Αναζητείται κόμβος ή έξοδος
Για να έχει νόημα και να πιάσουν τόπο οι πόροι του ΕΣΠΑ σε αυτό το έργο, ώστε να μην είναι μια τοπική σύνδεση, θα πρέπει να κατασκευαστεί ο νέος κόμβος στην Εγνατία, είτε στην πλευρά του λεκανοπεδίου και πριν τη σήραγγα Δρίσκου, είτε η έξοδος στον κλάδο από Μέτσοβο προς Γιάννινα, μεταξύ γέφυρας Αράχθου και σήραγγας Δρίσκου.Και οι δυο λύσεις έχουν μείνει στάσιμες... ελέω οικονομικής στενότητας και αδυναμίας, παρόλο που η «Εγνατία οδός» είχε διαφανεί, με τον προηγούμενο πρόεδρο της, ότι θα κατασκεύαζε την έξοδο στο Δρίσκο και μέσω της εθνικής οδού να κινείται κανείς προς το Πέραμα. Για κόστος 1 εκ. ευρώ είχε μιλήσει ο δήμαρχος Φ. Φίλιος μετά από συνάντηση του με τον Αναστάσιο Μουρατίδη, αλλά μέχρι τώρα ουδέν...Η «Εγνατία οδός» είχε αναθέσει σε καθηγητές του ΕΜΠ και τεχνικούς την εξέταση λύσεων για κόμβους και εξόδους ή εισόδους που θα εξυπηρετήσουν το λεκανοπέδιο και προς την βόρεια πλευρά του. Η άλλη λύση (από την Περιφέρεια και όχι μόνο) για κόμβο μεταξύ του καταργηθέντα σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι και της σήραγγας Δρίσκου δεν γνωρίζουμε τι απέγινε. Πλην αυτής, υπήρχε και η πρόταση του ΤΕΕ για κόμβο ψηλά προς την σήραγγα και μέσω Μάζιας να συνδεθεί με την εθνική οδό.Για την λύση να γίνει κόμβος μεταξύ αυτού του Κουτσελιού και των Ιωαννίνων, είναι μεν αναγκαίος, αλλά δεν εξυπηρετεί το βόρειο τμήμα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νέα ταινία της sirina με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Ντούβλη

Απίθανα φωτογραφικά «παιχνίδια»!

Γάτες πιάστηκαν… στον ύπνο σε αλλόκοτα σημεία!