Κινδυνεύει ακόμα και ολόκληρη η Ε65



Πολύ μεγάλη ρευστότητα στις εξελίξεις για την τύχη των αυτοκινητοδρόμων – Όλα θα κριθούν τις επόμενες εβδομάδες – Από το 2013 τα εργοτάξια της Ιόνιας αν όλα πάνε καλά

Σε κρίσιμη φάση βρίσκονται οι συζητήσεις για την εκκίνηση των έργων των αυτοκινητοδρόμων.
Το μείζον πρόβλημα παραμένει βέβαια η χρηματοδότηση. 
Η χρηματοδότηση πρέπει όμως να εξεταστεί με δύο παραμέτρους: Η πρώτη έχει να κάνει με την ευρύτερη κατάσταση ρευστότητας της περιόδου η οποία αυξάνει την ανασφάλεια των επενδυτών. Η δεύτερη με την εξασφάλιση της ανταποδοτικότητας της επένδυσης.
Το κύριο έσοδο των παραχωρησιούχων θα είναι προφανώς τα διόδια, η κρίση όμως έχει επιφέρει μείωση της χρήσης των δρόμων από τους οδηγούς κάτι που μπορεί να φέρει μειώσεις στα διόδια τα επόμενα χρόνια.
Από τη μία πλευρά συνεπώς πρέπει να εξασφαλιστούν πόροι κι από την άλλη, να είναι συμφέρουσα η επένδυση για τους επενδυτές. Ακόμα δηλαδή κι αν εξασφαλιστούν τα επενδυτικά κεφάλαια, ενδέχεται να μην θέλουν οι εταιρίες να προχωρήσουν σε όλα τα έργα και να ζητήσουν μείωση του φυσικού αντικειμένου.
Έχουμε αναφερθεί και παλιότερα στην πιθανότητα να φτάσει η Ε65 από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα και όχι την Παναγιά στην Εγνατία, ακούγεται όμως ακόμα ακόμα και η πλήρης αποχώρηση από τον δρόμο, γιατί κρίνεται ασύμφορος. Βέβαια οι τοπικές κοινωνίες και στην Ήπειρο και τη Θεσσαλία έχουν κινητοποιηθεί και ζητάνε να γίνει ολοκληρωμένος ο δρόμος, όμως η ρευστότητα αυτή για την τύχη του είναι ενδεικτική της κατάστασης.
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγερ, μιλώντας την Κυριακή στο Βήμα, ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός στις διατυπώσεις τους για το θέμα:
«Από τη μία πλευρά βλέπουμε ότι στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων υπάρχει δυνατότητα σημαντικής βελτίωσης των υποδομών και δημιουργίας θέσεων εργασίας. Στο τέλος της ημέρας όμως κάθε οδικό εγχείρημα πρέπει να είναι αποδοτικό. Η εμπειρία μας σε ορισμένες χώρες λέει ότι η διαδικασία προγραμματισμού που έγινε πριν από 15 χρόνια σήμερα αποτυγχάνει παντελώς. Επομένως, ως Τράπεζα πρέπει να εξετάζουμε αυτά τα πρότζεκτ από οικονομική σκοπιά και με βάση τη δυνατότητα υλοποίησης. Παράλληλα χρειαζόμαστε συνεργάτες από την ελληνική πλευρά με τους οποίους μπορούμε να πετύχουμε συμφωνίες εμπιστοσύνης. Και στην κρίσιμη κατάσταση που έχουμε τώρα με τα μπλοκαρισμένα έργα χρειαζόμαστε μια απευθείας συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση. Δεν μπορεί να αφεθεί το ζήτημα μόνο στη συνεργασία των παραχωρησιούχων με την ΕΤΕπ. Χρειαζόμαστε και την ελληνική κυβέρνηση και αυτό συζήτησα με την πολιτική ηγεσία. Από την άλλη πλευρά, έχουμε την αναγκαία ολοκλήρωση του συστήματος αυτοκινητοδρόμων ανάμεσα στην Πάτρα, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, εκεί πιστεύω ότι πιθανώς θα ήταν από τραπεζικής και οικονομικής άποψης επιθυμητό. Είμαστε έτοιμοι να εμπλακούμε σε αυτό, αλλά δεν θέλω να βρεθώ στη θέση να δικαιολογούμαι αν φέρω οικονομικά κριτήρια και κριτήρια δυνατότητας χρηματοδότησης στη συνεργασία».
Όσο για το χρονοδιάγραμμα των έργων είναι φανερό ότι οι συζητήσεις μέχρι το τελικό στάδιο και την έγκριση των νέων συμβάσεων, θα φτάσουν ως τα τέλη του χρόνου, οπότε μιλάμε για το τέλος του χειμώνα το 2013 για να δούμε και τα πρώτα εργοτάξια στην Ιόνια.

ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ από τα Πρωινά Νέα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νέα ταινία της sirina με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Ντούβλη

Απίθανα φωτογραφικά «παιχνίδια»!

Γάτες πιάστηκαν… στον ύπνο σε αλλόκοτα σημεία!